Jak bronić się przed negatywnymi komentarzami w internecie?

Jak bronić się przed negatywnymi komentarzami w internecie?

Internet stał się najpopularniejszym z mediów, który swoje zastosowanie znalazł w niemalże każdej dziedzinie życia. Dzięki niemu mamy najszybszy dostęp do wszelkich informacji i wiadomości, możemy komunikować się z innymi ludźmi, dokonywać przelewów bankowych, czy nawet robić zakupy.

Stał się również bardzo pomocny dla przedsiębiorców. w procesie prowadzenia działalności gospodarczej.

Możliwość komentowania lub wystawiania opinii jest ogólnodostępna dla wszystkich użytkowników internetu i istnieje na niemal każdym portalu społecznościowym, forach, portalach opiniotwórczych, blogach czy stronach indywidualnych. Niewątpliwie daje to firmom najszybszy i najlepszy sposób na kontakt z klientami oraz możliwość poznania ich zdania o produktach, czy usługach. Użytkownicy mogą wymieniać się między sobą opiniami, a nawet zaproponować firmie zmiany, czy sugestie dotyczące produktów lub działań firmy.

Niestety mimo to, że opcja dodawania komentarzy jest bardzo pomocna i ma wiele zalet, to posiada też swoje wady. Główną i jednakowo najgorszą wadą jest to, że narzędzia do publikowania komentarzy często wykorzystywane są przeciwko firmom do wystawiania nieuzasadnionej krytyki.

Tego typu komentarze przeważnie wystawiane są przez niezadowolonych klientów, nieuczciwą konkurencję, byłych pracowników, czy nawet obecnych chcących wyrazić swoje niezadowolenie o pracy w danej firmie lub o pracodawcy. Negatywne opinie też bardzo często są efektem działań osób, które w internecie powszechnie są nazywane„hejterami”, czyli osób, które wypowiadają się w internecie negatywnie i wrogo praktycznie na każdy temat, czerpiąc z tego jakąś nieuzasadnioną satysfakcję.

Zagrożenie dla firmy

Wielu przedsiębiorców nie jest świadoma tego, jakie konsekwencje dla ich działalności mogą ponieść negatywne opinie i komentarze, które są zamieszczane w internecie.

To, co użytkownicy znajdują w wynikach wyszukiwania, kształtuje wizerunek i reputację firmy, dlatego też tego typu działania mogą bardzo źle wpłynąć na ogólną ocenę firmy w internecie i sposób postrzegania przez klientów.

Takie działania na większą skalę mogą doprowadzić do ogromnych strat finansowych i wizerunkowych firmy, a co za tym idzie, również mogą powodować utratę potencjalnych klientów.

W sytuacji, gdzie aż 92% internautów deklaruje, że sugeruje się przeczytanymi opiniami w internecie przed zakupem produktu, sprawa staje się na tyle poważna, że każdy właściciel powinien poświęcać większą uwagę informacjom na temat jego firmy w sieci.

Bo przecież reputacja i wizerunek firmy to elementy, które są budowane przez przedsiębiorców długimi latami i aż nie do pomyślenia jest, aby móc to stracić z takiego błahego powodu.

Takie zachowanie często również odbija się na osobach indywidualnych najczęściej tych popularnych oraz na tych osobach, które prowadzą własną stronę np. bloga lub kanał na youtubie, tworząc w ten sposób jakąś własną małą społeczność. W której mogą znaleźć się nieproszeni, wyżej wspomniani “hejterzy”, którzy będą zasypywać osobę negatywnymi komentarzami na portalach społecznościowych.

Niestety w dzisiejszej dobie internetu, gdy dostęp do niego ma praktycznie każdy, zdarza się, że takie sytuacje mają miejsce coraz częściej. Samodzielne próby zwalczenia takich działań niestety, może okazać się niewystarczające albo nawet niemożliwe i bardzo czasochłonne. Często zdarza się, że na miejsce jednego usuniętego komentarza, pojawia się kilka nowych. Umieszczają je ponownie te same osoby z kilku różnych źródeł, w celu odegrania się za usuniętą treść. Jakie działania jako firma lub indywidualna osoba powinniśmy podjąć w momencie, gdy nasze strony internetowe zasypywane są negatywnymi komentarzami?

Jak pozbyć się negatywnych komentarzy?

Po pierwsze powinniśmy zgłosić naruszenie administratorowi strony lub forum, na którym znalazły się krytyczne komentarze. Należy odpowiednio uzasadnić prośbę o usunięcie danego wpisu, powołując się na łamanie obowiązującego w serwisie regulaminu czy nawet przepisów prawnych. Niestety, choć w teorii usunięcie takich komentarzy wydaje się bardzo łatwe, to w praktyce okazuję się być to o wiele trudniejsze. A to ze względu na fakt, że administratorzy niechętnie się na to zgadzają. Z prostej przyczyny, tego typu portale opiniotwórcze zakładane są głównie w celu dodawania, przeważnie negatywnych, opinii. Taką sprawę można również skierować na drogę sądową, lecz niestety i tu pojawia się problem, gdyż nie istnieją konkretne regulacje prawne, które obejmowałyby usuwanie negatywnych komentarzy z sieci. Chyba że treść komentarzy zaczyna wykraczać poza normę i pojawiają się w nich bezpodstawne oszczerstwa i znieważenia, wtedy po zidentyfikowaniu autora danego komentarza, można wszcząć postępowanie karne.

Usuwaniem tego typu oczerniających wpisów, zajmują się także firmy, specjalizujące się w dbaniu o wizerunek w internecie. Wiemy, jak bardzo uporczywe mogą być, działania hejterów w sieci i ile niepotrzebnych problemów może przysporzyć to firmie, dlatego też przygotowaliśmy specjalnie dla klientów Guardem, pakiet usług zwalczających negatywne komentarze w internecie.

Ochrona Twojej Marki w Wynikach Wyszukiwania

Zastosowanie profesjonalnych metod i narzędzi do wyszukania negatywnych treści pozwala nam w czasie rzeczywistym na badanie wyników wyszukiwania na zdefiniowane frazy wizerunkowe. W razie wykrycia niechcianych treści od razu przystępujemy do ich neutralizacji i zabezpieczenia negatywnych komentarzy w samym źródle, tak aby nie rozprzestrzeniały się po internecie.

Ochrona Twojej Marki w Internecie/Social Media

Nasz specjalny system na bieżąco i kompleksowo monitoruje internet od blogów, forów, stron internetowych, aż po kanały portali społecznościowych w celu zlokalizowania nieodpowiednich treści. W razie pojawienia się nieprzychylnych treści przystępujemy do ich neutralizacji, zgodnie z wcześniej ustalonymi z klientem strategiami.

Neutralizację rozpoczynamy od miejsca, gdzie pojawiły się negatywne treści, zapobiegając jednocześnie ich dalszemu udostępnianiu.

Możemy również doprowadzić do technicznego usunięcia znalezionych przez nas treści lub ze wskazanego przez Państwa miejsca w internecie. Wszystkie znalezione informacje są umieszczane w specjalnej dokumentacji, która następnie zostaje przekazywana klientowi. Ochrona marki przeznaczona jest zarówno dla mniejszych, jak i większych przedsiębiorstw, a nawet dla osób indywidualnych.

Do każdego z naszych klientów podchodzimy indywidualnie i staramy się wspólnie wybrać odpowiednią strategię działania, która zapewni najlepszą ochronę.  

Świadczona przez naszą firmę usługa jest całkowicie bezpieczna, legalna i skuteczna, a  dzięki niej możesz mieć pewność, że wizerunek Twojej firmy i jej reputacja, nie będzie już dłużej zagrożona atakami negatywnych, bezpodstawnych komentarzy.

Up Next:

Czy prawo do bycia zapomnianym w internecie, jeszcze działa?

Czy prawo do bycia zapomnianym w internecie, jeszcze działa?