Jak usunąć komentarz z facebooka?

Jak usunąć komentarz z facebooka?

Na pytanie “czy warto usuwać negatywne komentarze z facebooka?” jest jedna odpowiedź…to zależy. Ponieważ jak wiadomo opinia wyrażona wśród społeczności jest istotnym czynnikiem przy zakupie lub podjęciu jakiejś decyzji.

Przykładowo, mało kto skusi się na zakup nowego modelu telefonu znanej marki, czytając jedynie jego niekorzystne recenzje. Dlatego tak ważne są pozytywne komentarze dla firm i nie tylko, które stale konkurują ze sobą. Dzięki temu, można zobaczyć w czym jest się liderem, a co należałoby jeszcze poprawić, aby następnym razem być jeszcze lepszym. Ludzie cenią sobie szczerość oraz prawdę, lecz wyłącznie jeśli jest prawdziwa i podparta solidnym argumentem. Wbrew pozorom usuwanie negatywnych opinii nie będzie jednak dobrym rozwiązaniem, gdyż w dłuższym okresie takie posunięcie może przynieść sporo problemów. Użytkownicy portalu internetowego zrozumieją kiedyś, że dana firma coś przed nimi ukrywa, a w związku z tym nie jest szczera. Dlatego warto zapoznać się z różnymi sytuacjami, w których zlikwidowanie złośliwych komentarzy jest całkowicie oczywiste i dopuszczalne.

  • Obrażanie

Zarówno personalne, jak i społeczne. Nikt tego nie lubi, więc nikt nie musi tego widzieć. Szczególnie wtedy, gdy jest to bezpodstawne szykanowanie oraz znieważenie, nie wnoszące nic ważnego do rozmowy między użytkownikami sieci.

  • Zarzucanie kłamstwa

Jak mówi przysłowie “kłamstwo ma krótkie nogi”, więc niby dlaczego autor jakiegoś publikowanego posta na swoim fanpage’u miałby oszukiwać swoich czytelników? Wiadome jest to, iż w internecie nic nie ginie, a użytkownicy są bystrzy. Potrafią w mgnieniu oka dostrzec błędy innych. Dlatego nie warto dłużej dwoić się i troić, aby zaspokoić błędną myśl jednego, niedoinformowanego oskarżyciela, tylko od razu skasować taki komentarz.

  • Permanentna krytyka

Sytuacja w której jeden użytkownik uwziął się na profil danego fanpage’a i nie odpuszcza. Przykładowo to każdorazowe komentowanie udostępnionej treści wyłącznie by ukazać błędy ortograficzne, stylistyczne czy interpunkcyjne autora, nawet jeśli ich tam nie ma. Szkoda czasu na podbijanie w taki sposób statystyk na stronie i mieszanie w tą sytuację innych internautów.

  • Nie podoba mi się

Profil publiczny czy prywatny na facebooku zawsze jest przez kogoś prowadzony i zawsze ta osoba decyduje jakie treści będą na nim udostępniane. Jeżeli komukolwiek publikowane treści się podobają i zostawia “like’a” to tym bardziej powinniśmy być wdzięczni. Natomiast jeśli dana osoba permanentnie nie zgadza się ze sposobem tworzenia i prowadzenia profilu, do tego obraźliwie komentuje każdy post, to powinna ona być skreślona z listy fanów – od razu.

  • Darmowa reklama

Istnieje jeszcze jeden powód, aby usuwać zbędne komentarze na profilu na facebooku, choć może nie, aż tak konieczny jak te powyższe. Mianowicie komentowanie posta wyłącznie w celu autoreklamy. Nie bez powodu tyle czasu własny fanpage był pielęgnowany i tworzony, by za chwilkę jakieś obce profile podbierały rzeszę fanów i się na nim promowały.

→ Całkiem dobrym rozwiązaniem na problematyczne komentarze, może okazać się stworzenie własnego regulaminu strony na facebooku lub innego konta social media. Należy wówczas umieścić go w łatwo dostępnym i widocznym miejscu na stronie, jak np. zakładka notatki lub w opisie fanpage’a. Takie rozwiązanie może okazać się bardzo skuteczne, gdyż użytkownicy, którzy nie ustosunkują się do zasad, mogą zostać po prostu wyłączeni z grona społecznościowego. Powstałe reguły powinny w szczególności zabraniać publikowania takich komentarzy, jak: spam, przekleństwa i wulgaryzmy, dialog nienawiści oraz niezgodnych z zasadami użytkowania danego portalu.

Jak usunąć niechciany komentarz z facebooka?

Już wiadomo w jakich sytuacjach warto kasować negatywne komentarze, napisane przez złośliwych internautów. Lecz czy wiadomo jak to zrobić? Sprawa z pozoru choć wydawałaby się prosta, to nią nie jest. W praktyce usuwanie niechcianych treści jest czasochłonne i może trwać w nieskończoność. Należy jednak pamiętać, że te komentarze, które wnoszą konstruktywną krytykę powinny być jak najbardziej brane pod uwagę. Podstawą dobrych relacji z fanami jest komunikatywność i odpowiadanie na ich potrzeby. Zatem, nawet jeśli dialog będzie długim procesem i włączą się również w dyskusję inne osoby, to należy zachować spokój a co najważniejsze zrozumieć drugą stronę. Niemniej jednak warto poświęcić więcej czasu, by odpowiedzieć na pytania, bądź zażalenia użytkownika. W przeciwnym razie należy je po prostu usunąć, gdyż nie ma sensu “zaśmiecać” swojej przestrzeni w internecie różnymi drobiazgami. Wobec tego, poniżej widnieje instrukcja portalu społecznościowego Facebook, jak ukryć lub usunąć komentarz ze strony. Sama czynność jest naprawdę prosta i polega tylko na 2 lub 3 krokach. Jednakże, jak wspomniano wcześniej należy najpierw dowiedzieć się czy warto i ma to sens.

Jak wynika z raportu fundacji CBOS, “Komunikat z badań. Korzystanie z internetu” za rok 2017, już co trzeci użytkownik sieci (tj. 33%, czyli 22% ogółu badanych) udzielał się na jakimś portalu społecznościowym bądź forum dyskusyjnym w ciągu ostatniego miesiąca. Ponadto od czterech lat odsetek ten jest stabilny. Dlatego tak ważne jest stałe kontrolowanie swojej marki w internecie, a co za tym idzie przygotowanie odpowiedniej strategii działania w razie kryzysu komunikacyjnego. Z pomocą przychodzą wtedy firmy, oferujące nieustanny monitoring sieci. Poprzez doświadczenie i odpowiednie przygotowanie zaplecza informatyczno-prawnego, w szybki sposób potrafią skutecznie uporać się z problematycznymi użytkownikami. Firma Guardem – specjalista od ochrony reputacji w sieci, posiada w swojej ofercie szereg różnych przeciwdziałań kryzysowych. Jedną z nich jest Guardem Defender, czyli neutralizacja negatywnych treści. Polega na tym, że zarówno negatywne, jak i obraźliwe komentarze na facebooku i nie tylko są usuwane, przy użyciu specjalnych technik i narzędzi przeszukujących sieć. Zaletą tej usługi to fakt, iż jest ona bezpieczna, legalna, szybka i profesjonalna. Natomiast drugie, równie przydatne narzędzie w walce z niechcianymi komentarzami to Guardem Monitor, czyli monitoring internetu (social media). Dzięki temu można w czasie rzeczywistym obserwować działania użytkowników w serwisie społecznościowym oraz błyskawicznie podejmować środki zapobiegawcze w postaci akcji kryzysowych.

Oto zestawienie paru prostych zasad, które ułatwiają podejmowanie decyzji dotyczących postępowania na Facebooku i w całej sieci.

Co się opłaca?

  • należy odpowiadać na wszystkie komentarze, nawet jeśli są negatywne
  • racjonalne podejście
  • przekierowanie trudnego dialogu na wiadomości prywatne
  • zrzut ekranu konfliktowych sytuacji, jako dowód
  • rozwiązywanie problemów, tam gdzie one powstały

Co zdecydowanie się nie opłaca?

  • usuwanie komentarzy, chyba że w wyjątkowych przypadkach
  • postawa ofensywna, każdy może wyrazić swoją opinię
  • postawa wyłącznie nakierowana na przepraszanie a nie rozwiązywanie problemu
  • odpowiedź automatycznie wygenerowana lub przypominająca rozmowę z robotem
Up Next:

Jak walczyć z piratami?

Jak walczyć z piratami?