Jak bronić się przed negatywnymi komentarzami w internecie?

Internet stał się najpopularniejszym z mediów, który swoje zastosowanie znalazł w niemalże każdej dziedzinie życia. Dzięki niemu mamy najszybszy dostęp do wszelkich informacji i wiadomości, możemy komunikować się z innymi ludźmi, dokonywać przelewów bankowych, czy nawet robić zakupy.

Czy prawo do bycia zapomnianym w internecie, jeszcze działa?

Codziennie do internetu trafiają tysiące informacji, a wiele z nich dotyczy osób prywatnych, które nie wyraziły na to zgody. Swoboda publikacji w sieci sprawia, że w ciągu kilku sekund świat może obiec nieprawdziwa, obraźliwa lub poufna wiadomość, która negatywnie wpłynie na czyjś wizerunek.

Wszystko o naruszaniu dóbr w internecie

Swoboda wypowiedzi oraz możliwość zachowania anonimowości w internecie sprawia, że coraz częściej dochodzi tam do nadużyć w sferze dóbr osobistych. Sekcje komentarzy w mediach społecznościowych, dyskusje na forach oraz pod artykułami prasowymi są miejscem, gdzie codziennie dochodzi do szkalowania dobrego imienia wielu osób publicznych i nie tylko.

Wszystko o zniesławianiu w internecie

Co grozi za zniesławienie?

Zniesławienie definiowane jest jako przestępstwo, które polega na pomówieniu osoby, grupy osób lub instytucji o postępowanie lub przymioty, które w opinii publicznej mogą ją poniżyć lub doprowadzić do utraty zaufania koniecznego w celu stworzenia pozytywnego wizerunku ze względu na rodzaj wykonywanej pracy lub specyfikę działalności.

Wszystko o pomówieniu w internecie

Za pomówienie uznawane jest zachowanie, które miało na celu bezpodstawne oskarżenie drugiej osoby, grupy osób, osoby prawnej, instytucji lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej. Zachowanie to może przyjmować formę słowną, pisemną, gestu, czy rysunku lub znaku. Pomówienie może też zostać popełnione w sytuacji powtórzenia lub cytowania cudzych słów.

Wszystko o oczernianiu w internecie

Oczernianie w internecie

Współcześnie każda działalność gospodarcza, produkt czy usługa, ale także osoby publiczne  praktycznie nie istnieją, jeśli nie ma na ich temat informacji w internecie. Badania pokazują, że zamieszczane w sieci opinie i komentarze na temat danego przedsiębiorstwa, podmiotu lub usługi mają ogromny wpływ na decyzje odbiorcy o skorzystaniu z danej oferty i mają zdecydowanie większe znaczenie na grupę docelową niż reklamy pojawiające się w prasie czy telewizji.