Walka z negatywnymi opiniami w internecie

Walka z negatywnymi opiniami w internecie

Opinie klientów zamieszczane w internecie są bardzo istotnym źródłem informacji dla każdej firmy. Dzięki nim można uzyskać cenne wiadomości na temat nastrojów grupy docelowej, ich potrzeb i oczekiwań względem marki.

Zwykle komentarze zamieszczane w sieci odzwierciedlają również realne wyniki sprzedaży. Niestety, zdarza się, że mimo zadowalających przychodów opinia w internecie o firmie jest bardzo negatywna. Skąd to się bierze?

W sieci znajdziemy mnóstwo stron internetowych, portali, serwisów społecznościowych, w których w ciągu kilkunastu sekund można wyrazić swoje zdanie na dowolny temat. Najczęściej obok artykułów prasowych komentowane są produkty, usługi oraz konkretne firmy. Wielu użytkowników zamieszczających opinie nie przywiązuje wagi do rzetelności swoich komentarzy. Dodatkowym motorem napędowym do obrażania i szkalowania dobrego imienia przedsiębiorców jest możliwość zachowania anonimowości. Dlatego obecnie mamy do czynienia z falą negatywnych komentarzy, które codziennie zalewają różnego rodzaju portale. Niestety poprzez bezpodstawną chęć niektórych ludzi do rozpowszechniania kłamstw i krytycznych opinii cierpi wizerunek wielu marek, które długo pracowały na swoją pozycję.

Kolejnym przykładem, kiedy negatywne opinie o firmie poważnie zagrażają jej wizerunkowi, a co za tym idzie stabilności finansowej i renomie, są szkodliwe działania konkurencji. Często są one zaplanowane i zorganizowane, dlatego bez profesjonalnych narzędzi bardzo trudno jest na bieżąco je wychwytywać i neutralizować. Internet nigdy nie śpi, dlatego negatywne opinie o firmie mogą pojawiać się w zasadzie nieprzerywanie. Nieuczciwi rywale lub rozżaleni byli pracownicy robią wiele, żeby nadszarpnąć czyjeś dobre imię. Dlatego w sytuacji, kiedy w danym momencie masowo zaczyna przyrastać ilość szkodliwych treści prawdopodobnie mamy do czynienia z celowym działaniem wynajętych ludzi.

Wszelkie zmiany zachodzą w internecie szybko i dynamicznie. Codziennie w sieci tysiące osób zamieszcza komentarze na różnoraki temat. Dlatego zadbanie o nienaganną opinię jest szalenie trudne, ale nie oznacza, że niewykonalne.

Jak usunąć opinie z internetu?

Osoby, firmy czy instytucje dotknięte szkalowaniem w sieci nierzadko mają poczucie bezsilności, ponieważ nie wiedzą jak takie negatywne wpisy usunąć oraz jak ustalić tożsamość użytkowników, którzy wyrządzili najwięcej szkód. Jednak istnieją legalne sposoby na usuwanie kłopotliwych opinii w internecie.

Kasowanie negatywnych komentarzy w sieci jest w pełni legalną praktyką, która pozwala przywrócić dobre imię pokrzywdzonym przedsiębiorstwom, bądź osobom fizycznym. Firma Guardem świadczy usługi z zakresu przywracania dobrego wizerunku w internecie. Wyszukuje te miejsca, w których zamieszczono obraźliwe wpisy oraz dąży do ich usunięcia. Guardem usuwa również negatywne komentarze z tych lokalizacji, które zostały dostarczone przez klienta.

Zdarzają się jednak sytuacje, w których administratorzy stron oraz forów nie godzą się na kasowanie złych komentarzy, które naruszyły dobra klienta. W takich sytuacjach stosujemy działania mające na celu przekonać osobę odpowiedzialną za treści na danej stronie do uniemożliwienia dostępu do obraźliwych treści.

Negatywne opinie w internecie prawo

Odzyskiwanie dobrego imienia w internecie bywa czasem trudne i czasochłonne. Jednak dysponując odpowiednimi narzędziami oraz wiedzą z zakresu prawa można zneutralizować złe opinie w internecie.

Mimo że w naszym kraju nadal brakuje wielu regulacji dotyczących nielegalny treści w internecie, to jest kilka przepisów, które pozwalają na walkę z pomówieniami. Dlatego w przypadku, kiedy administrator treści nie wyraża zgody na kasowanie nieprawdziwych lub obraźliwych komentarzy, odwołując się do odpowiednich paragrafów, można w pełni legalnie wyegzekwować usunięcie danej treści.

Guardem profesjonalnie zajmuje się prawnym usuwaniem niepożądanych treści z internetu. Nasi specjaliści działają zgodnie z obowiązującymi przepisami, aby w jak najszybszy sposób zniknęła zła opinia o firmie w sieci.

Prowadzenie spraw sądowych

Kiedy straty spowodowane obelgami skierowanymi w stronę klienta są poważne, trzeba wejść na drogę sądową. Jak w tej sytuacji udowodnić wyrządzoną szkodę i wygrać proces?

Firma Guardem przeprowadza działania mające na celu wszczęcie postępowania sądowego przeciwko podmiotowi umieszczającemu nieprawdziwe i obraźliwe treści w sieci. Pomagamy również w trakcie trwania sprawy w celu udowodnienia, że klient został pomówiony lub zostały naruszone jego prawa osobiste.

Monitorowanie i usuwanie negatywnych komentarzy

Jednorazowe skasowanie kłopotliwych treści z internetu może okazać się niewystarczające. Obecnie w każdej chwili można dodać nowy komentarz, a podmiot chcący zaszkodzić danej jednostce może uderzyć ponownie ze zdwojoną siłą. Jak temu zaradzić?

Guardem na życzenie klienta przeprowadza stały monitoring internetu w poszukiwaniu ewentualnych zagrożeń. Gdy okaże się, że negatywne wpisy nadal się pojawiają, natychmiast przeprowadzane są działania w celu ich skasowania. Usuwanie negatywnych opinii z wyszukiwarki google i innych możliwe jest dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi i filtrów, które namierzają niepożądaną treść i pozwalają na jej szybką likwidację.

Co więcej, usługa monitoringu internetu pozwala nie tylko na wykrywanie sytuacji alarmowych, ale i analizowanie na bieżąco opinii klientów oraz ich potrzeb i oczekiwań względem produktu. Guardem podczas analizy sieci szczegółowo raportuje działania oraz wyniki obserwacji i przekazuje je do klienta.

Dlaczego warto walczyć o dobry wizerunek w sieci?

Internet odgrywa coraz ważniejszą rolę jako źródło informacji o świecie. Według badań European Trusted Brands ponad połowa Polaków, czyli aż 56% uważa to medium za bardziej wiarygodne niż prasę czy telewizję.

Informację w sieci może zamieścić każdy, a mimo to większość polskich internautów wierzy w wiadomości tam zamieszczone. Jest to niewątpliwie dowód na to, że to narzędzie ma ogromną siłę oddziaływania na społeczeństwo. Zjawisko to niesie za sobą wiele zalet, ale także zagrożeń. Obecnie mamy do czynienia z wieloma przykładami naruszeń dóbr osobistych w sieci oraz publikowaniem kłamliwych artykułów. Sprawia to, że bardzo łatwo utracić z trudem wypracowany wizerunek. Dlatego tak ważna jest w dzisiejszych czasach walka z negatywnymi opiniami w internecie.

Inwestycja w ochronę dobrego imienia firmy to lokata na lata, która być może nie zawsze przyniesie korzyści od razu. Jednak zaniechanie działań mających na celu monitorowanie opinii w internecie może skutkować poważnymi konsekwencjami, takimi jak utrata klientów czy istotnych partnerów biznesowych. W wielu przypadkach internet jest pierwszym miejscem, gdzie potencjalny klient ma styczność z marką. Dlatego tak ważne jest, aby obraźliwe opinie na temat przedsiębiorstwa nie popsuły pierwszego wrażenia i nie odstraszyły ludzi od firmy.

Brak negatywnych treści w sieci na pewno świadczy dobrze o przedsiębiorstwie. Jednak, aby skutecznie zarządzać reputacją warto zadbać o to, żeby uwidocznić pozytywne treści na temat swojej działalności. Dzięki profesjonalnym działaniom z zakresu PR-u nie tylko możliwa jest ochrona przed kryzysem, ale także stworzenie przyjaznego wizerunku firmy, który zaowocuje w przyszłości.

Firma Guardem zajmuje się kompleksowym wsparciem firm w procesie zarządzania reputacją w sieci i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych, poprzez budowanie skutecznych i długofalowych strategii wizerunkowych. Działamy w oparciu o autorskie metody i narzędzia, które pozwalają na szybkie i skutecznie reagowanie w momentach alarmowych. W ofercie znajdują się również działania antypirackie, budowanie marki i wiele innych.

Up Next:

Jak usunąć komentarz z instagrama?

Jak usunąć komentarz z instagrama?