Klienci

Klienci

Działamy na rynku od ponad 8 lat. W tym czasie współpracowaliśmy z ponad 1000 klientów z Polski, Europy oraz Stanów Zjednoczonych. Ze względu na specyfikę branży w jakiej działamy nie ujawniamy nazw oraz portfolia klientów, z którymi współpracujemy. Z każdym Klientem podpisujemy NDA (Umowa o Zachowanie Poufności).

Poniżej prezentujemy dwa opisowe case study, dotyczące przykładowych współpracy z naszymi Klientami:

[Branża Przemysłowa] Czarny PR w wykonaniu konkurencji

Bezpośrednia konkurencja klienta poprzez działania WoMM (marketing szeptany) na kilkunastu forach branżowych uprawiała czarny pijar, szkodząc reputacji i wizerunkowi firmy klienta, odradzając tym samym jego produkty.

[Uwaga!W związku ze rodzajem świadczonych usług, wszystkie informacje pozwalające zidentyfikować zleceniodawcę zostały na potrzeby case studies zmienione. W poniższym studium przypadku ujawniamy tylko strategię i opis poszczególnych usług, jakie zostały w konkretnym przypadku zastosowane].

Profil Klienta:
Firma działająca na rynkach Wschodnio – Europejskich.

Problem:
Najprawdopodobniej bezpośrednia konkurencja klienta, poprzez działania WoMM (marketing szeptany) na kilkunastu forach branżowych uprawiała czarny pijar, zniechęcając potencjalnych kontrahentów produktami naszego klienta.
Dział PR klienta w momencie pojawienia dyskusji z oczerniającymi treściami, na każdym z for przedstawił oficjalne stanowisko firmy, niestety nie możliwe było bezpośrednie usunięcie negatywnych treści. Dodatkowo poprzez umieszczenie nazwy firmy, oraz nazw produktów w tytułach postów na forach, negatywne fora pojawiły się w wynikach wyszukiwania na frazach wizerunkowych dla klienta typu: nazwa firmy, nazwa produkt firmy.
Pojawienie się negatywnych materiałów wysoko na frazach wizerunkowych w wyszukiwarce Google, szkodziło reputacji i wizerunkowi klienta, oraz zniechęcało potencjalnych kontrahentów do współpracy z firmą Klienta.

Strategia:
Razem z Klientem ustaliliśmy zepchnięcie negatywnych materiałów z fraz wizerunkowych poza TOP100 (10 strona wyników wyszukiwania) poprzez usługę Guardem Defender. W miejsce negatywnych materiałów wypromowaliśmy masowo materiały prasowe, reklamowe oraz spoty wideo. Dodatkowo w celu zróżnicowania pojawiających się treści w TOP10 uruchomiliśmy m.in. kampanie WoMM, gdzie poszczególne treści zaczęliśmy promować na wybrane frazy wizerunkowe.

Dalsze działania:
Po skorzystaniu z usługi z pakietu Guardem Defender, klient zdecydował się współpracować z nami w zakresie comiesięcznej obsługi poprzez pakiet Guardem Reputation, dzięki czemu na bieżąco w jego imieniu Monitorujemy Internet poprzez wykorzystanie autorskich, jak i partnerskich narzędzi.
W momencie pojawienia się negatywnych treści przystępujemy od razu do neutralizacji, poprzez wyjaśnianie negatywnej sytuacji, oraz zabezpieczając frazy wizerunkowe w wyszukiwarkach w celu nie pojawienia się negatywów.

[Branża Budowlana] Negatywny wizerunek pracodawcy w Internecie

W ubiegłym roku zgłosiła się do nas Niemiecka spółka z branży budowlanej mająca problem z reputacją w Internecie spowodowanym przez sabotaż byłego pracownika.

[Uwaga!: W związku ze rodzajem świadczonych usług, wszystkie informacje pozwalające zidentyfikować zleceniodawcę zostały na potrzeby case studies zmienione. W poniższym studium przypadku ujawniamy tylko strategię i opis poszczególnych usług, jakie zostały w konkretnym przypadku zastosowane].

Profil Klienta:
Niemiecka spółka z branży budowlanej, działająca głównie na terenie Niemiec, oraz Szwajcarii, zatrudniająca głównie wykwalifikowanych pracowników technicznych. Głównym problemem firmy był negatywny wizerunek pracodawcy w Internecie, trwający już od ponad 2 lat.

Problem:
Pierwsze negatywne materiały pojawiły się już w na początku 2009 roku, nie widoczne jednak dla szerszej grupy odbiorców, zostały zlekceważone. Przez okres półtora roku treści zaczęły pojawiać się również na innych portalach z opiniami o pracodawcach, oraz forach dyskusyjnych – w większości dyskusje te były inicjowane przez jednego pracownika, zwolnionego dyscyplinarnie.

Mimo postawionych zarzutów przed sądem w połowie 2011 roku, negatywny wizerunek Klienta utrzymywał się cały czas w Internecie, dodatkowo zainicjowane dyskusje, zaczęły być kontynuowane przez tzw. „hate user’ów”.

Treści te zaczęły również pojawiać się w wyszukiwarce google.de na wizerunkowych frazach dla Klienta, docierając do szerszego grona Internatów, w tym przyszłych pracowników / kontrahentów.

Strategia:
Pierwsze działania rozpoczęliśmy od neutralizacji negatywnych treści w wyszukiwarce google.de, w tym celu wspólnie z działem PR klienta przygotowaliśmy kampanie internetową mającą na celu polepszyć wizerunek pracodawcy w Internecie, dodatkowo przeprowadzona kampania została wsparta kilkunastoma artykułami eksperckimi, opublikowanymi na portalach branżowych.

Materiały powstałe przy przeprowadzonej kampanii, oraz artykuły eksperckie zostały masowo wypromowane na frazy wizerunkowe, gdzie znajdowały się negatywne treści. Dzięki tym zabiegom, negatywne treści zostały zepchnięte poza TOP50 wyników wyszukiwania (5 strona wyników wyszukiwania, gdzie zagląda zaledwie odsetek Internautów).

Dodatkowo na stronach, gdzie znajdowały się negatywne treści opublikowaliśmy oficjalne stanowisko firmy, z odnośnikiem do specjalnego komunikatu na stronie korporacyjnej klienta, ucinając tym samym dalszą falę negatywnych komentarzy.

Dalsze działania:
Po skorzystaniu z pakietu usług Guardem, klient zdecydował się nawiązać z nami długotrwałą współpracę z zakresu Zarządzania Reputacją w Internecie m.in. Ochrona i Zarządzanie Reputacją w Wyszukiwarkach, oraz Monitoring Internetu, przy wykorzystaniu zewnętrznego narzędzia partnerskiej firmy.

Dzięki wybraniu powyższego pakietu, w imieniu klienta na bieżąco monitorujemy reputację firmy w Internecie, i w razie sytuacji kryzysowych, możemy od razu przystąpić do działań „naprawczych” neutralizując negatywne zdarzenia u samego źródła.