Monitoring w internecie / social media

Monitoring w internecie / social media

Znaczenie treści w sieci

Spośród wszystkich dostępnych mass mediów internet jest współcześnie środkiem przekazu, któremu konsumenci ufają najbardziej i informacje publikowane w sieci mają ogromne znaczenie dla promocji danej usługi czy przedsiębiorstwa i w dużym stopniu kreują jego wizerunek. Badania pokazują, że reklamy w radiu, telewizji czy prasie nie oddziałują już na odbiorców w tak dużym stopniu, jak miało to miejsce kilka lat temu i to Internetowe treści są dla odbiorców najbardziej wiarygodne.

Wzrost popularności internetu przyczynił się do powstania i upowszechnienia różnego rodzaju serwisów społecznościowych, forów internetowych czy serwisów opiniotwórczych, na których każdy użytkownik ma możliwość zamieszczania komentarzy i wpisów. Takie treści udostępnia się pozostałym użytkownikom, którzy zazwyczaj na tej podstawie wyrabiają swoją opinię na temat danej marki czy oferowanych produktów i usług. Nierzadko też zanim odbiorca zdecyduje się na skorzystanie z proponowanej usługi sprawdza w sieci informacje i opinie na jej temat, dlatego warto monitorować publikowane w internecie treści na nasz temat.

Tworzenie czarnego PR

Po wpisaniu w wyszukiwarkę Google frazy „opinia w internecie” w większości wyników wyświetlają się strony z nagłówkiem „negatywna opinia w internecie”. Pokazuje to, na jaką skalę działają różne firmy w celu manipulacji wizerunkiem marketingowym swoich konkurentów. Takich przypadków umyślnego wpływania na reputację przedsiębiorstwa, osoby prywatnej, produktu czy usługi jest współcześnie bardzo dużo.

Pojęcie tzw. czarnego marketingu staje się coraz bardziej powszechne i wchodzi do codziennego użycia. Czarny PR to współcześnie plaga marketingu internetowego i zmora wielu przedsiębiorców, którzy nie zawsze są w stanie obronić się przed atakami w sieci. Kryzys w Internecie może nastąpić z dnia na dzień, niszcząc reputację i wizerunek marki budowany od lat i niezwykle trudno odbudować dobre imię. Zazwyczaj autorami nieodpowiednich i obraźliwych wpisów są osoby, które działają umyślnie. Może to być niezadowolony pracownik, który w akcie zemsty oczernia pracodawcę i rozpowszechnia poufne informację na jego temat, ale często też za obraźliwymi wpisami stoi nieuczciwa konkurencja, która w ten sposób chce zniechęcić potencjalnych klientów do danego przedsiębiorstwa lub jego usług. Ofiarą czarnego PR może być każdy i w większości przypadków są to oskarżenia i zarzuty kłamliwe, które poważnie wpływają na reputację.

Nielegalny marketing

Wiele osób tworzących niewłaściwe treści oraz publikujących obraźliwe wpisy nie zdaje sobie sprawy z tego, że ich działania są łamaniem prawa i podlegają karze grzywny lub ograniczenia wolności. Jeszcze kilka lat temu większości użytkowników internetu udawało się zachować anonimowość, dziś ze względu na to, że publikuje się coraz więcej niewłaściwych treści, kontrola internetu jest bardziej rozwinięta i opracowywane są nowe możliwości monitorowania i zarządzania tym, co zostaje rozpowszechniane na nasz temat.

W przypadku naruszania lub łamania praw osobistych istnieje kilka możliwości dochodzenia swoich praw i próby naprawy sytuacji. Tzw. internetowi hejterzy lub po prostu autorzy nieodpowiednich treści nie pozostają już bezkarni, a wyrządzone przez nich szkody wizerunkowe są możliwe do odbudowy. Poza rozwiązaniami prawnymi i wejścia na drogę sądową, istnieje także alternatywne rozwiązanie czyli skorzystanie z usług profesjonalnych firm, które zajmują się ochroną reputacji w internecie, monitorowaniem wyników wyszukiwania oraz neutralizacją negatywnych treści. Ten sposób skutecznie pomaga naprawić niesłusznie zniszczoną reputację, a działania tego typu firm są w pełni profesjonalne i zgodne z prawem.

Monitorowanie internetu

Informacje, które są zawarte w wynikach wyszukiwania oraz opinie na temat firmy czy usługi publikowane w sieci w ogromnym stopniu kształtują reputację marki i jej wizerunek wśród odbiorców. Oznacza to, że wszelkie negatywne treści czy komentarze znajdujące się w internecie mają spore znaczenie dla odbiorcy w ocenie przedsiębiorstwa czy usługi i w znacznym stopniu wpływają na jego popularność i mocno szkodzą reputacji.

Usługa monitorowania internetu, a więc kontroli wyników wyszukiwarek, opinii w serwisach społecznościowych, na forach czy blogach oraz w serwisach opiniotwórczych i pozostałych miejscach, w których potencjalnie może pojawić się zagrożenie została stworzona w celu ochrony reputacji danej marki oraz weryfikacji zamieszczanych na jej temat treści. Daje to duży komfort dzięki kontroli Internetu na wszystkich płaszczyznach i pomoc w sytuacjach alarmowych. Naszym klientom oferujemy dostęp do narzędzi monitorujących zawartości pojawiające się w sieci, które pomagają wykrywać negatywne wpisy i jeśli to konieczne, neutralizujemy je.