Ochrona reputacji w internecie

Ochrona reputacji w internecie

Reputacja

Reputacja jest zbiorem autentycznych i w pełni obiektywnych spostrzeżeń i opinii, które zostają przypisane jakieś jednostce, na przykład firmie, czy osobie. Pojęcie reputacji bardzo mocno związane jest z wizerunkiem, brandingiem, a także z tożsamością firmy.

Głównie wykorzystuje się je w zakresie dziedziny finansowej, jaką jest ekonomia.

Dla środowiska biznesowego reputacja jest stricte niematerialnym odzwierciedleniem poglądów i zaufania klientów wobec działań, które prowadzi przedsiębiorstwo.

Reputacja cechuje się tym, że w zależności od sytuacji, w której znajdzie się nasze przedsiębiorstwo, można bardzo łatwo ją zyskać lub będzie ona od nas wymagała wielu lat ciężkiej pracy, aby ją zbudować. Jednak w obydwóch tych przypadkach, utrata reputacji w oczach klientów, czy też ludzi związanych z biznesem, może nastąpić bardzo szybko. Zadaniem firmy, powinno być dbanie o to, aby reputacja była na odpowiednim poziomie i być gotowym na sytuację, gdy będzie ona wymagała jak najszybszej naprawy.

Zostało zapisanych kilkadziesiąt artykułów na temat tego jak utrzymać dotychczasową reputację i co zrobić, aby była ona jeszcze lepsza. Jednak według prezesów polskich firm istnieje pięć zasad, którymi warto się kierować w biznesie: bezpośrednia komunikacja, zaufanie, kierowanie się swoimi wartościami, pozytywność, ale głównie uczciwość.

Reputacja w internecie

Każda jednostka gospodarcza dba o to, aby jej wizerunek kojarzył się jak najlepiej. Związane jest to głównie z chęcią rozwoju naszego przedsiębiorstwa. W dzisiejszej dobie wszechobecnej cyfryzacji i internetu to właśnie rozległa sieć WWW w dużej mierze decyduje o naszej reputacji. Internet stał się pierwszym źródłem wyszukiwania informacji na temat danego przedsiębiorstwa, usługi, czy produktu. Dodatkowo większość polskich internautów, uważa, że informacje w internecie są bardziej wiarygodne od tych w pozostałych środkach masowego przekazu. Dlatego tak ważne jest zbudowanie odpowiedniej marki w sieci, tak aby potencjalny klient czuł się zachęcony do tego, by skorzystać z naszych usług, bądź produktów.

Bardzo duży wpływ na reputację w sieci, mają teraz również media społecznościowe, a jest ona oceniana poprzez działalność przedsiębiorstwa na danych kanałach social media, na przykład przez zamieszczanie postów, zdjęć, czy interakcje z innymi użytkownikami. Aktywność w mediach społecznościowych jest dzisiaj dość kluczowa, należy jednak być ostrożnym i uważnym, aby nie zamieścić jakiś błędnych, czy nie odpowiednich treści, gdyż wtedy może mieć to zupełnie inny skutek od zamierzonego. Niejednokrotnie doszło do sytuacji, gdy nieodpowiednie treści, zgorszyły reputację firmy, co może doprowadzić do wielu strat finansowych, a w ostateczności nawet do upadku firmy.

Ochrona reputacji w internecie

Reputacja w internecie to dobre imię naszej firmy, w ten sposób jesteśmy postrzegani przez innych. Aby zadbać o odpowiedni rozwój firmy i jeszcze lepszą płynność finansową naszej jednostki gospodarczej koniecznością jest zadbanie o dobrą reputację w internecie.

W dobie poczucie anonimowości, zdarza się coraz więcej sytuacji, gdy firmy konkurencyjne pozwalają sobie na walczenie z firmami za pomocą nieuczciwego marketingu.

Tak właśnie powstał czarny pijar, który ma na celu oczernianie przedsiębiorstwa, co w konsekwencji może odbić się na zmniejszeniu się liczby klientów, którzy będą zainteresowani usługami danego przedsiębiorstwa. Co w ostateczności może doprowadzić do ogromnych strat finansowych.

Guardem wychodzi naprzeciw

Usuwanie negatywnych opinii w internecie, nie należy do prostych zadań. Po pierwsze działanie na własną rękę może zająć nam mnóstwo czasu, a po drugie gdy nie ma się do tego specjalnych narzędzi, trudno może być nam przeszukać cały internet, aby znaleźć negatywne opinie. Nasi eksperci z Guardem są świadomi tego, jak wiele trudności może przynieść samodzielne zarządzanie reputacją w internecie, dlatego też stworzyli specjalną usługę Guardem Reputation, dzięki której każdy użytkownik internetu posiadający własną jednostkę gospodarczą może mieć kontrolę nad tym, gdzie pojawiają się negatywne komentarze. A dzięki naszym działaniom, za pomocą specjalnych technik doprowadzimy do tego, że bezpodstawne negatywne opinie na temat Twojej firmy zostaną zepchnięte dalej w wynikach wyszukiwania, lub na stałe usunięte z internetu.

Jednak samo usunięcie negatywnych opinii na temat naszego przedsiębiorstwa, usługi, bądź produktu to nie wszystko. Guardem Reputation prowadzi również zadania, które mają na celu poprawienie tożsamości marki w internecie. Dzięki temu możemy być pewni, że będziemy lepiej postrzegani w oczach klientów, a także ewentualnych kontrahentów.

Około 75% polaków sprawdza informacje od innych użytkowników na temat firmy, od której planują produktu lub usługi, dlatego najwięcej zyskują ci, którzy potrafią już na samym początku najlepiej się zaprezentować i tym samym, zebrać jak największą rzeszę wiernych odbiorców.