Public relation kryzysowy

Public relation kryzysowy

Kryzys w Internecie

Z wejściem na rynek, a także funkcjonowaniem i działalnością każdego przedsiębiorstwa lub organizacji wiąże się ryzyko wystąpienia sytuacji kryzysowych, które mogą osłabić firmę. Jednym z kręgów, który jest szczególnie narażony na takie kryzysy jest internet, bo jako medium bardzo popularne, a zarazem powszechnie dostępne pozwala publikować treści każdemu użytkownikowi bez ich wcześniejszej weryfikacji, ale też właśnie w Internecie przeprowadzane są obecnie  kampanie marketingowe. Doprowadza to do sytuacji, w których zamieszczane są najróżniejsze wpisy i treści często szkodliwe i krzywdzące, a firma musi ratować sytuacje.

Informacje zawarte w sieci są dla większości odbiorców głównym czynnikiem, który kreuje obraz danej firmy, produktu czy usługi i któremu potencjalni odbiorcy ufają najbardziej. Skutkuje to tym, że sytuacje kryzysowe przenoszą się właśnie do Internetu, gdzie przepływ informacji jest błyskawiczny, a więc kryzys może nastąpić z dnia na dzień. Takie sytuacje są bardzo niebezpieczne, ponieważ pozwalają łatwo zniszczyć reputację oraz manipulować wizerunkiem, który długo i starannie budowano.

Przygotowanie się do sytuacji kryzysowych

Często zdarza się, że firmy prowadzą agresywne działania marketingowe, które odnoszą przeciwny do oczekiwanych skutków i są mocno szkodliwe wizerunkowo. Przykładów takich incydentów jest wiele i w momencie, kiedy sytuacja wymyka się spod kontroli ważne jest, aby znaleźć rozwiązanie, które pomoże naprawić sytuację i zminimalizować ewentualne szkody wizerunkowe i materialne. Dobrze przygotowane zasady komunikacji kryzysowej oraz konkretne i świadome działania naprawcze potrafią nie tylko wybronić firmę przed negatywnymi skutkami sytuacji kryzysowej, ale również wzmocnić jej wizerunek i wartość.

Specjalne usługa komunikacji kryzysowej polega na tworzeniu strategii w razie wystąpienia nieprzewidziane zdarzeń, a także spisanie publicznych oświadczeń skierowanych do odbiorców i klientów, oraz pomoc w przygotowaniach do wystąpień medialnych. W komunikacji kryzysowej ważne jest to, aby działać rozsądnie i przemyślanie. Usługi komunikacji kryzysowej oferowane przez firmy profesjonalnie zajmujące się reputacją w sieci pomagają opracować szczegółową strategię działań w krytycznych i trudnych momentach, a także napisać stosowne oświadczenia i komunikaty. Udzielane jest wówczas fachowe wsparcie w naprawie sytuacji poprzez monitorowanie sieci oraz przygotowywanie odpowiednich pism oraz obwieszczeń mających na celu złagodzenie sytuacji.